Article publicat a la secció 'A corre-cuita' d'EL 9 NOU del 3-10-2014:
"Repassant els diaris de dijous. Un breu mig perdut a La Vanguardia; uns baixos a la pàgina 28 a l’Ara; una notícia, aquesta sí obrint pàgina, a la 26 d’El Punt Avui. A El Periódico ni ho he sabut trobar. La Generalitat n’havia informat el dia abans en un breu comunicat. Sort n’hi ha, altre cop, d’alguna piulada a Twitter, com la de l’enginyera Nel·la Saborit, que dimecres mateix ens posava en alerta: “La T-Mobilitat se la queda CaixaBank, Fujitsu, Indra i Marfina per 58,1 milions d’euros això tots els vostres diners i totes les vostres dades de viatge”. Doncs sí, el govern també ha privatitzat la gestió de la T-Mobilitat, la targeta intel·ligent que a partir de 2015 haurà d’unificar tots els sistemes d’accés telemàtic al transport públic, primer de l’àrea metropolitana i després de tot el país. Fins al juliol, optaven al premi altres tres grups empresarials, liderats per El Corte Inglés, IBM España i Ricoh. A la final, però, hi va passar un sol concursant, el grup SOC Mobilitat liderat per CaixaBank. El procés, recorda la noteta de la Generalitat, continua tutelat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), de titularitat pública, que manté el control i la propietat del sistema. Sí, tant com en les autopistes, públiques però de concessió, i benefici, privats. I, ui sí, continua la noteta, la T-Mobilitat “oferirà a l’usuari avantatges inèdits, com ara descomptes automàtics en funció de l’ús o la possibilitat de pagar totes les despeses de transport públic en una sola factura a final de mes”. El benefici assegurat, de moment, és per CaixaBank, Fujitsu, Indra i Mafina. Una vegada més se’ns voldrà vendre el coneixement tecnològic de valor incalculable que aporta el capital privat, com si l’administració no fos capaç de generar tot aquest coneixement i més. I molt menys costós. La targeta, sí, deu ser intel·ligent. I qui la gestionarà, uns espavilats".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada