Article publicat a la secció "A corre-cuita" d'EL 9 NOU del 16-3-2012:
"Dissabte, 10. Assemblea d’afectats pel radar. Entre la norantena d’assistents, majoria d’homes. A la taula, tres dones, les que s’han mogut fins aconseguir que vuit alcaldes anessin a Trànsit a negociar en nom seu, “que per això els vam votar i són els nostres representants legítims”, recorda una d’elles. Entre els alcaldes, cap alcaldessa, però.
De la moguda del radar, a part de confirmar que el tòpic que el futur és de les dones és més cert del que molts deuen pensar, em quedo amb el paper que hi ha jugat Facebook. Tot va començar amb una carta a EL 9 NOU. I segurament el seguiment continuat que n’hem fet des d’aquí ha fet moure algun alcalde, però el grup d’afectats s’ha cohesionat realment a partir del Facebook, si més no els 268 que formen part del grup creat en aquesta xarxa social. Moltes hores es va molt ràpid a desprestigiar les xarxes socials, i Facebook en particular. Aquesta vegada, però, realment ha estat útil.
Dimecres, 14. La Diputació presenta la nova marca turística on inclou Osona: Paisatges de Barcelona. Finalment algú amb senderi s’ha adonat que la marca turística potent del país és Barcelona i que val més associar Osona a aquesta marca que a la del Montseny, el Ter o el Collsacabra. Sap greu, però és així.
Dijous, 15. Recupero l’acta del ple de Vic del 2 de juliol de 2007. Va de la discussió dels sous dels regidors i, concretament, del 90% de dedicació de Xavier Solà. L’aleshores regidor, segons recull l’acta, va dir això: “En el meu cas personal, la retribució no serà exclusiva perquè els caps de setmana em dedico a cantar professionalment i tinc ganes de mantenir-ho”. “A cantar professionalment per aquest país”, diu la crònica d’EL 9 NOU d’aquell ple. Doncs això, que el 10% que no dedicava Solà a l’Ajuntament el dedicava a... cantar per aquest país."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada