Pàgines

24/6/12

Evolució i revolució a l'hora de la veritat

Foto presa fa uns dies en una paret del carrer Gibaltar de Vic


Article publicat a la secció "A corre-cuita" d'EL 9 NOU del 22-06-2012:

"Joan López em convida a superar la fixació en la teoria de l’evolució i la revolució de Balmes, i entrar en els aforismes sobre el mateix tema de Jorge Wagensberg. Em quedo amb aquest: “Canviar de resposta és evolució; canviar de pregunta és revolució”. Wagensberg afegeix que, en temps de crisi, “més que mai ens hem de fer preguntes noves”. A una escala diferent, alguns ciutadans també demanen més respostes als polítics i, ara per ara, a Vic, amic Joan, si les hi busquen, diria que els costarà molt de trobar-les.


Anem a la ràdio. Dilluns, a 'L’hora de la veritat' d’EL 9 FM, Xavier Vilamala, del PSC: “Sóc molt crític amb la classe política i tinc clar que s’han de fer reformes estructurals immediates; i no es faran, perquè no hi ha cap mena d’interès. Però encara sóc més crític amb la població, que està tragant amb totes les situacions i no fan més que queixar-se dels altres, però un moviment de base que aglutini, que comenci a crear noves fórmules tampoc existeix perquè tothom sempre espera que ho faci un altre”. És la situació descrita, encara dins l’àmbit de l’evolució, encara amb moltes –massa– preguntes per respondre?


Dimarts, a 'L’hora de la veritat', Georgina Rieradevall, de la CUP: “L’ADN del dret de casta, de jo sóc un polític i ja sé el que et convé a tu, jo l’he vist, i no m’ha agradat gens, a Vic, i l’he patit perquè quan he vist maneres de fer que jo he reprovat, m’han mirat malament. Parlo d’un tarannà, d’un clima, que tots hem de fer igual, que s’està per sobre del bé i del mal, i els altres són els pobres ciutadans que no saben el que volen, tics feudals i de despotisme il·lustrat que he vist a Vic. Hi ha qui ho porta a l’ADN i hi ha qui se li encomana, i nosaltres volem trencar amb aquest ADN”. Ara, ja, ens trobaríem davant el ciutadà indignat i aquell polític que li intenta oferir alguna resposta, trencant amb el conformisme i creant l’escenari per a la revolució que predica Wagensberg?"

Els podcast de 'L'hora de la veritat' es poden recuperar al servei d''EL 9 FM a la carta'.