Pàgines

29/8/12

Les 314 estelades de Vic i els iogurts del BonPreu


Article publicat a la secció "A corre-cuita" d'EL 9 NOU del 24-8-12:

"Dilluns, 13. En l’anomenada societat 2.0 va tot tan de pressa... Fins i tot el guaret en què havia deixat el meu Twitter i Facebook durant l’estiu ha acabat abans del que jo mateix em pensava. El terreny sembla tornar a estar adobat per a piular-hi i repiular-hi al damunt. No sé si per deformació professional, entre les primeres repiulades que hi vaig fer em quedo amb una del periodista Roger Tugas: “Que Marinaleda hagi de penjar un ban per desmentir les mentides dels diaris em fa sentir vergonya com a periodista...”.

Dimarts, 14. Satisfet pel que trobo al BonPreu del carrer Torelló de Vic: un pack de quatre iogurts Llet Nostra en “liquidació” a 59 cèntims. Diu l’adhesiu: “PVP rebaixat. Caducitat curta”. Caducava l’endemà i, en comptes de llençar-ho a les escombraries per estalviar-se el cost d’aquesta “liquidació”, com fan tants altres súpers, els venen a baix preu. En temps de criminalització dels que ho denuncien, a Andalusia però també a Vic, un aplaudiment per BonPreu –i no sé si també Llet Nostra– per aplicar polítiques que a Europa fa temps que es practiquen.

Dijous, 16. Acabem d’espetegar els últims dies de vacances amb una passejada per Vic. Per tots els carrers de Vic! Ens imposem com a exercici comptar-hi les estelades i els cartells de “pis en venda” dels balcons, dos símbols molt del nostre temps. De cartells de pis en venda o lloguer n’hi ha centenars i a mig matí ho hem de deixar córrer. D’estelades en comptem 314 (205 de blaves i 109 amb l’estel roig; al bloc hi tinc penjades fotos d’una bona colla d’elles). Penjades permanentment al balcó, una imatge ben poc freqüent per no dir inexistent fins fa dos dies. La ciutadania, altre cop, per davant dels governants, que s’omplen la boca de discursos però que a l’hora de dur-los a la pràctica el tacticisme els sol perdre.

Dimecres, 22. Llegeixo que l’Ajuntament de Manresa penjarà l’estelada per la Diada i que ja no la traurà fins a la independència. La moció la van aprovar CiU –que té l’alcaldia–, ERC i la CUP. En fi... Queda dit."